Vagabonden

I presentationen av gästerna i bröllopsprogrammet presenterades jag som Lisas kusin, en vagabond som gärna hjälper barn i Vietnam. Jag fick ont i magen så fort jag såg det. Min bordsgranne, tillika röntgenläkaren, presenterades som att han hade röntgensyn. Han kunde ju leva upp till det i alla fall. Men någon vagabond skulle jag inte vilja påstå att jag är. Än. Finns ju så många som rest så mycket mer och sett så mycket intressantare platser än vad jag gjort.

Och hur bär man sig åt för att lyckas leva upp till vagabondtiteln utan att verka skrytig och dryg när man berättar om sina reseminnen? Jag får nog fila lite på den till nästa bröllop.

Men till mitt försvar vill jag påstå att det är ganska svårt att komma till en liten by i Pajala kommun, som utflyttad till Göteborg (och trivs där dessutom!) och som har rest lite i världen. Det bor mycket jante i människorna där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0